DANES SEM DEBILNA

by Vidimvas

Tako je. Uspelo se mi je rešiti gnilobe in sedaj se soočam s popolnoma drugačnim monstrumom. To je debilnost.

Pacam namreč svoj člančič in medtem, ko veselo citiram (kot študentje nemščine moramo) in veselo premišljujem, kako je moj člančič pure gold in veselo odkrivam dejstvo, da dejansko vem, o čem pišem in da obvladam svoje polje, se tudi zavedam, da sem popolnoma debilna. To je moj večen problem z znanostjo v bolonji.

Ker delam doktorat po bolonjsko, kar pomeni znanstveno delo v 3 letih, drugače bom morala vračati polovico šolnine dragi in čudoviti EU. In da ne bo skrivnosti med nami, naj povem, da moj študij stane 2.700 € na letnik, kar pomeni 8.100 € za vse. Kar potem pomeni, da bi bila dragi in čudoviti EU dolžna 4.050 €, ki jih seveda nimam od kje vzeti, če bom morala zadevo vračati. In potem je tukaj še dejstvo, da delam doktorat na humanistiki, kjer nimamo eksperimentov, kar zame pomeni, da moj doktorat zgleda tako, da veliko berem in še več premišljujem in potem še malo berem in potem še malo več premišljujem. Ravno včeraj sem recimo prišla do spoznanja, da bi mogoče morala bolj uporabljati logiko v mojem pisanju. Če že kdaj kaj semi-znanstvenega napšem, pišem zelo intuitivno, kar pomeni, da velikokrat ne argumentiram zelo natančno, ampak samo namignem, da se mi zdi, da je tako prav. To pa itak v znanosti ne gre, ker je to pač znanost. Čeprav, če me vprašate in vam odgovorim po resnici, literarna veda zame ni znanost. (Zdaj me najbrž vsi humanisti sovražite, ker zopet diskretitiram naše polje in poveličujem naravoslovje.) Ali veste, da je obstajal čas, ko smo imeli popolnoma lastna pravila? Se nam ni bilo potrebno držati svete trojice naravoslovja: objektivnost, preverljivost in še nečim, kar vedno znova pozabljam, ker me boli kurac. Saj ne pravim, da je bilo tako bolje, ampak ni nam bilo potrebno vedno znova po tujih pravilih dokazovati, da imamo pravico govoriti.

Bluzim, vem. To je zato, ker se počutim kot debil, ko se grem znanstvenico. Mogoče, če bi z belim kitlom v laboratoriju brala knjigo in premišljevala, bi se počutila bolj znanstveno. Namesto tega pa v dnevni sobi na kavču pišem na računalnik in zraven poslušam rokenrol. In očitno vsem pišem blog … debil.