KIVA.ORG

by Vidimvas

Okej. Tole je že spet nekej Ameriškega in že spet nisem ravno prepričana, ali mi je všeč ali ne. Naj razložim, za tiste, ki Kive ne poznate.

Kiva.org je spletišče, kjer se najdejo posojilojemalci in posojilodajalci (these are weird words). Posojilojemalci so ljudje iz revnejših držav, ki potrebujejo denar za svoj biznis, šolanje, hrano itn. Americans call it entrepreneurs. Posojilodajalci pa so vsi ostali. Torej, mi, ki imamo denar in ki ga lahko posodimo. In Kiva pravi, da je vrnjenih kar 99% posojil.

V praksi gre to takole. Greš na njihovo spletno stran, najdeš nekoga, ki bi mu posodil denar, mu posodiš denar (se registriraš itn.), čez nekaj mesecev (oz. po zelo rigidnem in natačnem urniku) ti vrnejo (v 99%) denar. Še bolj natančno gre to takole. Kiva ima svoje ljudi na teh območjih. Ti ljudje “poiščejo” ljudi, ki potrebujejo posojijo, se informirajo in sestavijo pogodbo (kaj delajo, koliko morajo imeti začetnega kapitala, kakšen bo dobiček, kako bodo plačevali nazaj, obrestna mera itn.), potem pa gredo vsi njihovi podatki na spletno stran, kjer se potem mi lahko odločimo ali jim kaj posodimo ali ne. Posodimo jim pa lahko od 25$ naprej.

Ker sem Nerdfighter (and I fight to decrease wordsuck), sem se vpisala v skupino Nerdfighters, ki trenutno omogoča posojilo zastonj. Dejansko bo to posojilo plačal soustanovitelj Kive Reid Hoffmann. Lahko poskusite: http://www.kiva.org/invitedto/nerdfighters/by/johngreen (Zadeva ne bom potekala v nedogled, samo do 200.000$.)

Fino, ne? Ne vem… mislim ja, ampak tudi ne. Ker je to Americanizejšn. To je enostavno kopiranje kapitalizma. In kapitalizem ni kul. Ali pač? Somebody help me!!!!!!!!!!!!!!!