RAMMSTEIN

by Vidimvas

Zadnjič sem rekla, da ne pišem dovolj o rokenrolu. Ko pa je tako težko. *sigh*

Potem pa sem bila danes malo zafrustrirana in tečna, pa mi je iPod postregel z Rammstein Sonne. In sem bila instantno dobre volje. Če ne poznate komada, tukaj video:

To je bil moj prvi stik z Rammsteini. Ne spomninjam se točno, kdaj je to bilo (nekje v gimnaziji), se pa spomnim, da sem imela kurjo polt in sem samo buljila v TV. Ja, takrat v pradavnini smo glasZbo spremljali še po televiziji. Takoj sem si zapisala(!) skupino in šla naslednji dan KUPIT cede. Kupit. Halo! Nato so Rammsteini postala moja najljubša skupina, moja obsesija.

Kaj me privlači na Rammsteinih? Da je to šest tipov, ki so dejansko vsi tipi. Desci, če hočete. Brez traparij, brez škandalov, brez eskapad.  Da pridejo na oder in vse kar slišiš od njih je “Danke. Hvala.” Da imajo za moja ušesa zelo prijetno mešanico rokenrola in elektro-industrala. Dass sie sich den deutschen Medien verweigern. Da ne govorijo z nemškimi mediji. Da na podelitvah nagrad vedno rečejo samo “Danke.” Da Till Lindemann poje vedno v 1. osebi, da poje o resničnih stvareh na resnični način. Da poje o posilstvih, samomorih, incestu, perverzijah, umorih, nasilju, kanibalizmu itn. da poje o stvareh, o katerih ponavadi ljudje niti ne razmišljajo. Da je njihova estetika fenomenalna, naj samo pokažem zadnji album Liebe ist für alle da:

Njihovi spoti so nekaj fenomonalnega, naj samo pokažem spot za zadnji komad Mein Land:

Kar mi je pa še najbolj všeč, je pa Tillova nemščina. Tole bo sedaj relativno brezveze za vse, ki ne znate in ne cenite nemščine, ampak mi je vseeno. Kar Till počne z nemščino je najbrž za neuka ušesa neko gruljenje, rolanje rrrrr-jev in najbrž vas spominja na tiste bolj naci Nemce. Da irrt ihr euch aber gewaltig. Kar Till počne z nemščino je nekaj posebnega, saj iz tega jezika potegne neverjetno poetiko, lepoto in dela take slike in podobe, da si jih lahko predstavljam. Ko v Ich tu dir weh reče “Ich leg dein Fleisch in Salz und Eiter” mi je bilo cel teden slabo, ker sem vohala surovo meso v soli in človeškemu gnoju. Rammsteini se zelo radi igrajo z nemščino, ki je zelo hvaležna, kar se tega tiče. Primer Du hast:

Du

Du hast

Du hast mich

Du hast mich

Du hast mich gefragt

Dokler ne pridemo do gefragt (vprašati), slišimo lahko tudi hassen (sovražiti). Tako, da kar nekaj časa ne vemo, kaj točno mislijo. Takih primerov je veliko. Prav tako je veliko lepega rimanja in izbranega govoričenja, ala Dirne, Antliz, Zähre… Potem pa tole citiranje, od Geotheja, Fontaneja, do Brechta. Dva primera spodaj:

Goethe, Erlkönig: „Wer reitet so spät durch Nacht und Wind? Es ist der Vater mit seinem Kind; Er hat den Knaben wohl in dem Arm, Er faßt ihn sicher, er hält ihn warm. “

Rammstein, Dalai Lama: „Ein Flugzeug liegt im Abendwind – An Bord ist auch ein Mann mit Kind – Sie sitzen sicher[,] sitzen warm – Und gehen so dem Schlaf ins Garn. “

Brecht, Die Moriat von Mackie Messer: „ Und der Haifisch, der hat Zähne / Und die trägt er im Gesicht / Und Macheath, der hat ein Messer / Doch das Messer sieht man nicht. “

Rammstein, Haifisch: „Und der Haifisch der hat Tränen / und die laufen vom Gesicht / doch der Haifisch lebt im Wasser / so die Tränen sieht man nicht.“

Bom citirala še nekaj iz Tillove Messer pesniške zbirke, tole je prva kitica Tod nach Noten.

Geboren in Bedrängnis

und an eine Sau gelegt

den Zitzen zum Verhängnis

Milch in beiden Ohren

so offen Ärfernis erregt

gealtert in Vergängnis

Tod sei Dank nicht neugeboren

So geil. Es tut mir in der Seele weh, dass nicht so viele Menschen nicht so gut Deutsch verstehen, wie manche von uns. Ihr verpasst so viel. Da pa boste zadovoljeni tudi tisti, ki ne znate nemško in ste bolj na glasZbo prišli, tule še moj izbor najljubših komadov.

Pa še nekaj jih je, ampak vam ne bom utrujala. Dokaz, da sem res obsedena z Rammsteini je, da sem v 1. letniku za Kreativno pisanje napisala zgodbico, katere dialog je bil sestavljen samo iz besedil Rammsteinov in da sem v 4. letniku za Literarno didaktiko didaktizirala eno izmed njihovih pesmi. In da imam vse limited edition stvari, razen tistega kovčka s 6 dildi, lisicami, kondomi in lubrikantom, za Pussy singelco. It seemd a bit much.

Rammstein are the best fucking band in the world.