ŽENSKE V ROKENROLU

by Vidimvas

Enkrat sem se spustila v diskusijo z Meni drago osebo o ženskih kitaristkah in zakaj jih ni. Moj argument je bil, da je rokenrol tako moško in posledično šovinistično področje, da ženske težko zraven pridejo, njegov argument je bil, da zato, ker niso dobre. Takrat sem spoznala, kaj pomeni latentni šovinizem ali seksizem. Meni draga oseba ni verjela, da ženske na splošno niso dobre na kitari, ampak da enostavno še ni prišla tako dobra kitaristka, ki bi se lahko kosala z moškim. Ko sem poskušala argumentirati, da so seveda enako dobre kitaristke na svetu, ampak da zaradi take miselnosti in dejstva, da ta posel obvladajo moški, ne dobijo enakih priložnosti, se je uprl tej ideji. Da zadeva nima veliko opraviti s talentom, ampak z dejstvom, da so ženske prikrajšane za priložnosti. Seveda je zaključil, da sem neumna in da nimam pojma. Boj z mlini na elektriko.

Latentno pomeni zame, da je tako podtalno, da se ga ne zavedaš. Latentno je najbolj nevarno, ker je zamaskirano za drugimi stvarmi.

Vrnimo se nazaj k ženskam v rokenroku. Na mojem kompu so trenutno sledeče skupine, ki imajo ženske članice: The Dead Weather, The White Stripes, Skun Anansie, The Black Belles, The Distillers, Spinnerette, Runaways, Concrete Blonde, Siouxsie and the Banshees. How many of them have you heard of?

Rokenroll je že od začetkov, tako kot je bilo na začetku vse, moška domena. In medtem, ko so v druge glasZbene scene uspešno prodirale ženske, je rokenrok ostal zanimo osamljen, se mi zdi. Mislim, da je potrebno definirati moj rokenrol, ker rokenrol je široko področje in ponekod so ženske tja že uspešno šle. Rokenrol zame je nekje med Led Zeppelini, Slip Knoti, Rammsteini, Limp Bizkiti, Nirvano, Foo Fightersi, Queens of the Stone Agei, The Hivesi, Motley Crue, Godsmack, Marilyn Mansonom, Zobmijem, Jack Whiteom in vsem kar dela in Alice in Chainsi … moj rokenrol je zelo distinktivno moški. Edina, ki pride blizu temu, je Kat von D and she is not even a musican. Moj rokenrol je seksi in divji in glasen in nasilen in uplifting, for me… it makes me feel good and powerful and sexy and smart.

Ko sem dejansk naredila malo risrča za tale povst, sem med women in rokenrol našla: Aretha Franklin, Tina Turner, Madonna, PJ Harvey, Tracy Chapman, Björk, Joni Mitchell, Courtney Love, Blondi, Yoko Ono, ABBA, Chrissie Hynde (The Pretenders)… Tako, da je očitno women in rokenrol postal enostavno ženske v glasZbi.

Dejansko ne želim ničesar doseči, tudi dejansko ničesar ne morem doseči. Samo rada bi vam povedala, da včasih stvari niso tako jasne in tako ensotavne, kot bi si morebiti mislili. Ženske v rokenrolu so vedno bile in najbrž so nekje šrederice, ki pošredajo Satrianija in Vaia in Malmsteina skupaj, pa nekako na pridejo na vrh, ker se fantje ne morejo poistovetiti z njimi in ker se penisi veliko bolj prilegajo kitaram, kot pa vagina.