KREŠKURS&SAJŠOV

by Vidimvas

Pa poskusite ugotoviti, kaj pomeni naslov. Ugotovila sem, da je angleščina veliko bolj smešna, če jo posloveniš. Anojing, ampak smešno.

Okej, danes bi rada zelo na hitro spregovorila o dveh YT šovih, Crash Course in SciShow. Veste, da sem navdušena jutjuberka, da sem naročena na veliko vlogerjev in da bi sama zelo rada bila vlogerka, da (še) nimam jajc, da bi se spravila to početi. In zato vam bom malo utrujala s tistim, kar gledam po cele dneve.

UVOD

Tako Crash Course, kot SciShow sta zamisli bratov Green oz. kot ju bolje poznamo The Vlogbrothers. Če si geek&nerd in če je tvoj brat geek&nerd, potem odločitev za dva geek&nerd šova ni daleč. Tako sta letos začela z izobraževalnima šovoma o zgodovini, biologiji, fiziki in ostalih bolj naravoslovnih stvareh. Hank, ki je po fohu biokemik ima SciShow, John, ki je po fohu literarni vedec (in v prostem času zelo dober pisatelj), ima Crash Course, ki se deli tudi na del o biologiji, ki ga vodi Hank. In ker sta oba geek&nerda, je zadeva res fina.

JEDRO #1

Najprej o Crash Course World History, ki mi je bližje, ker je bolj družboslovno-humanističen. John bo šel skozi celotno svetovno zgodovino, začel je relativno na začetku, na prehodu od hunter&gatheres do agriculture. Kar mi je izredno všeč pri tem je, da je evropokritičen, kar pomeni, da tematizira našo, beri evropsko, razlago na zgodovinskega razvoja. Najbolj mi je to postalo jasno pri epizodi o The Dark Ages, ko se enostavno obrne v Azijo, kjer je vse – od poezije, gospodarstva, ekonomije, politike- na veliko pozitivno boomalo. Šele tu sem prvič zvedela kaj o zgodovini Afrike pred postkolonializmom, pa sem prebrala mnogo strokovne literature o kolonializmu in postkolonializmu. Je pa to Crash Course, kar pomeni, da je tak uvajalni, začetni in splošni kurs.

Potem o Crash Course Biology, ki je fin, ampak je pa tudi biološki. Tu Hank razlaga … o biologiji. Od celic, do razmnožovnanja, taksonomije in drugih stvari povezanih z biologijo. Dejansko bo šel skozi razvoj bitji, torej od njhovih celic, DNA, kako nastane živalska in rastlinska, kako se razmnožujejo, kako se diferencirajo itn. Zadeva je meni zanimiva zato, ker v gimnaziji nisem nič štekala, tu pa je tako logično razporejeno, da štekam. Sort of.

JEDRO #2

SciShow. Je kompleksen, ker se govori o kemiji, fiziki, biologiji, znanstvenikih, dogajanju v znanosti prav zdaj in malo kasneje, o stvareh za katere mislimo, da vemo, kaj pomenijo, pa to res ni res, o malih zanimivih znanstvenih stvareh in o velikih zanimivih znanstvenih stvareh. In to po zelo zapletenem urniku. Trenutno tako veliko vem o znanosti – morala bi reči o naravoslovni znanosti, ker se sama tudi kao ukvarjam z znanostjo, pa vendar beseda znanost tega ne zajame – da se počutim že malo ogroženo. Kakorkoli, Hank je zabaven.

ZAKLJUČEK

Nič. Podjite pogledat, toliko sem naredila linkov, da je kar preveč ponudbe.

DODATEK

Ker vem, da vas je nekaj zunaj, ki vas (na žalost) privlači romantična angleška podeželjska literatura izpod peresa Jane Austen, bi vas rada napotila na Lizzie Bennet Diaries, ki je poskus sodobne interpretacije knjige Pride in še druga beseda na p. Lizzie vbloga. In pa to in to .

Aja. Hvala random bralec, ker si random bralec.